Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2011

Οικονομικη Κριση-Υπουργειο Παιδειας-ΤΕΙ (Λαμιας)



ΤΕΙ/ΚΡΙΣΗ/ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ
Η Κατασταση των ΤΕΙ ολης της χωρας δεν ειναι και η καλυτερη τελευταια οπως οι περισσοτεροι γνωριζουμε!

Στο παρων αρθρο θα αναφερθω σε αυτο το φαινομενο και θα σχολιασω τα αιτια για τα οποια κατα την γνωμη μου συμβαινει αυτο και την κατασταση των Τ.Ε.Ι της χωρας,δινωντας σαν παραδειγμα το ΤΕΙ Λαμιας για το οποιο γνωριζω λεπτομερειες και εχω χειροπιαστα παραδειγματα!

Το προβλημα υπαρχει στα περισσοτερα Τ.Ε.Ι της χωρας,ειτε σε μεγαλυτερο,ειτε σε μικροτερο βαθμο!Παντως ειναι υπαρκτοκαι χειρετερευει μερα παρα μερα!Για αυτο αλλωστε παρατηρηθηκε αυτο το πανελληνιο "κυμα" καταληψεων φετος!Δε λεω οτι αλλες χρονιες δεν γινονταν καταληψεις ή οτι πολλοι δεν το εκαναν για τον "χαβαλε" τους...Και καταλαηψεις ειχαν γινει,και για τον "χαβαλε" τους τις εκαναν!Αλλα ομως και τοτε υπηρχαν προβληματα (σαφως μικροτερα απο τα σημερινα) για να δικαιολογησουν τις καταληψεις αυτες και οντως υπηρχαν σοβαροι φοιτητες που αγωνιουσαν για το μελλον τους και χρησιμοποιουσαν τις καταληψεις ως το μοναδικο τους μεσο ή αν θελετε την λυση με το δυνατοτερο αντικτυπο για να λαβουν και δηλωσουν την θεση τους σε αυτην την κατασταση και οχι σαν μια ακομα ευκαιρια να χασουν μαθημα και να το "κωλοβαρεσουν" για μια ακομα φορα!Οι φετινες  μαζικες καταληψεις λοιπον ειχαν αυτο κυριως το υφος γιατι  πολλοι βρισκοντε στο "χειλος του γκρεμου",αλλοι εχουν ηδη πεσει στον "γκρεμο" και κρεμοντε με το ενα χερι...

Και ΝΑΙ...!Ειναι πραγματικοτητα!Το προβλημα υπαρχει και το γνωριζουμε ολοι...Φυσικα οπως εχει γινει ευρεως γνωστο απο τα Μ.Μ.Ε η οικονομικη κριση της χωρας "χτυπαει" και τα Τ.Ε.Ι!Το κρατος δεν εχει την δυνατοτητα να πληρωσει καθηγητες,να συντηρησει κτιριακες εγκαταστασεις ή εξοπλισμο και γενικα να συντηρησει τα Τ.Ε.Ι!Αποτελεσμα ολων αυτων ειναι η κατασταση που ολοι οι φοιτητες και εκπαιδευτικοι γνωριζουν!Καιρος να τα μαθουν και οι υπολοιποι!

Aλλα ομως ειναι αυτη η μονη αιτια αυτης της καταστασης;

Πριν απαντησω σε αυτο να πω οτι παραθετω απλα την γνωμη μου χωρις απαραιτητως να ειναι σωστη (με αληθεις στοιχεια εννοειται) και τις "κατηγοριες" που προσαπτω να τις σκευτειτε με βαση δικα σας κριτηρια και να δειτε αν συμφωνειτε!Και για να ειμαι καλυμμενος,ο καθενας εχει την ελευθερια να εκφρασει την γνωμη του μεχρι εκει που δεν προσβαλλει τον αλλον!Απο εκει και επειτα αν υπαρχουν χειροπιαστα στοιχεια για την υποστηριξη μιας γνωμης,αυτο την κανει προσβλητικη προς τον αλλον...Χμμμ;;;;Οπως λεει και ο λαος,οπως εστρωσες θα κοιμηθεις!


Απαντωντας...λοιπον στο ερωτημα αν η οικονομικη κριση ειναι η μονη αιτια του προβληματος στο χωρο της Ανωτατης Εκπαιδευσης,θα χρησημοποιησω 2 λεξεις:Υπουργειο Παιδειας!

Δε μπορω να ξερω τι εχει στο μυαλο (μυαλο;;;) της αυτη η κυρια (ονοματα δε λεμε,οικογενειες δε θυγουμε αλλα αν εχετε εστω και λιγη γνωση της καταστασης τοτε ολοι θα καταλαβατε που αναφερομαι)
αλλα η πλειοψηφεια των κινησεων της μεχρι τωρα ειναι λανθασμενες,αδικαιολογητες και χωρις αιτια!

Μιλαω για αποφασεις και αλλαγες στον χωρο των Τ.Ε.Ι που δεν ειχαν λογω ουτε συμφερον κατα την γνωμη μου και το μονο που προσφερουν ειναι να κανουν τη ζωη των φοιτητων/εκπαιδευτικων πιο δυσκολη ανευ λογου και αιτιας.

Για του λογου το αληθες,ας αναλυσουμε 2 απο αυτες:



Αλλαγη 1η.Αλλαγη του οριου των δυνατων απουσιων σε εργαστηριακο μαθημα απο 3 σε 1!Χωρις την δυνατοτητα δικαιολογησεις της ουτε με υπογεγραμμενο χαρτι απο Νοσοκομειο,οπως πληροφορηθηκα απο αρμοδιους καθηγητες!

Υποτιθεμενο προνομιο:
....ΚΑΝΕΝΑ!Αν βρειτε εσεις καποιο,πολυ ευχαριστως να το ακουσω!

Οικονομικο Κερδος:
...ΚΑΝΕΝΑ!Δεν νομιζω πως το κρατος θα εχει κερδος μεσω αυτης της αλλαγης!Μπορει??Για να δουμε την τωρινη κατασταση και να κρινουμε...


Τωρινη Κατασταση:Οι φοιτητες στοιβαζονται στα ηδη μειωμενα εργαστηρια λογω της ελλειψης καθηγητων χωρις να εχουν το δικαιωμα απουσιας!Αν υπηρχε ακομα το οριο των 3 απουσιων ισως να
ωφελουσε και καπως θα μπορουσαν απο τα 60 ατομα σε ενα εργαστηριο ,την μια φορα να λειπουν τα 10,την αλλη φορα αλλα δεκα και παει λεγωντας ετσι ωστε να μην ειναι στα εργστηρια ενα "μπουλουκι" με αποτελεσμα να μην επαρκει ο εργαστηριακος εξοπλισμος και να στοιβαζονται σε γραφεια και πατωματα για να παρακολουθησουν και φυσικα να μην μετατρεπετε το εργαστηριο σε δευτερη θεωρια!

Τελος,με την μια απουσια και και την αδυναμια δικαιολογησης της ακομα και με υπογεγραμμενο χαρτι νοσοκομειου ,ολο και καποιος θα παθει κατι μεσα σε ολοκληρο εξαμηνο (ανθρωποι ειμαστε,δε γινεται να μην αρρωστησεις),θα απουσιασει και θα "κοπει" στο μαθημα!Αυτο σημαινει περισσοτεροι φοιτητες που χρωστανε μαθηματα,αρα περισσοτεροι φοιτητες στο Ιδρυμα και συνεπως περισσοτερα εξοδα για το κρατος!Μα αγαπητο Υπουργειο,νομιζα οτι θελετε να πετυχετε το αντιθετο;;;;
Και ποιο το κερδος απο ολη αυτη την αλλαγη τελικα???

ΚΑΝΕΝΑ!



Αλλαγη 2η:Κατι πολυ πιο σοβαρο απο το προηγουμενο!Η καταργηση επαγγελματικων δικαιωματων και η ουσιαστικα αχρηστευση των πτυχιων των Τ.Ε.Ι!Αυτο σημαινει πως η υπογραφη που θα βαζει ο πτυχιουχος σαν επαγγελματιας πλεον θα εχει την ιδια σημασια με την υπογραφη του 9χρονου ξαδερφου μου,αποφοιτου νηπιαγωγειου!Δεν συμβαινει σε πολλα Τ.Ε.Ι ακομα αλλα μαλλον ερχεται σιγα σιγα,για αυτο ετοιμαστειτε!Ενα απο τα τμηματα που συμβαινει αυτο ειναι και το τμημα ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ της Σ.Τ.ΕΦ Λαμιας και ειναι σοβαρο προβλημα για τους φοιτητες του εν λογο τμηματος!

Υποτιθεμενο Προνομιο:Αναβαθμιση και αξιοποιηση των πτυχιων Α.Ε.Ι και ισσοροπιση των Δημοσιων Ι.Ε.Κ με τα Τ.Ε.Ι "ριχνωντας" τα Τ.Ε.Ι....ΣΚΑΤΑ ΣΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΤΟΥΣ!

Οικονομικο Κερδος:Καποιο
κερδος θα υπαρχει εδω αλλα εφοσον δεν ειμαι οικονομολογος/λογιστης ή οτιδηποτε παρομοιο,μπορω μονο να υποθεσω ποιο θα ειναι αυτο!Περισσοτερα εσοδα απο τα δημοσια Ι.Ε.Κ,καθως αν τα πτυχια τους ειναι ισαξια με των Τ.Ε.Ι τοτε ο γονιος θα προτιμησει το Ι.Ε.Κ στην πολη του,γλυτωνοντας ενοικια,εχωντας το παιδι του κοντα του χωρις επιπλεον εξοδα για φαγητο,νερο,ρευμα κτλ. και παιρνωντας το ιδιο πτυχιο σε 2 αντι για 4 χρονια!Ααα ναι,το πτυχιο αυτο θα χρησιμευσει πιο πολυ τυλιγμενο σε ρολο διπλα απο την λεκανη της τουαλετας παρα σε επαγγελματικο επιπεδο αλλα αυτο το παραβλεπουμε!

Αληθινη Κατασταση:ΕΜΜΕΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ!Ολοι το ξερουμε!Απο χρονια ειχε αναφερθει!Τωρα βρηκαν τροπο να το κανουν πραξη εμμεσα καθως αν δεν καταφερεις να "μπεις" σε καποιο Α.Ε.Ι και θες ενα πτυχιο με μια καποια αξια και ενα καλο αντικρυσμα τοτε δεν εχεις αλλη επιλογη απο την ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!Ιδιωτικα Ι.Ε.Κ,Ιδιωτικα Κολλεγια,Ιδιωτικα Πανεπιστημια,ΙΔΙΩΤΙΚΑ....,ΙΔΙΩΤΙΚΑ....,ΙΔΙΩΤΙΚΑ....!Get it now?
Παρακατω και μελλοντικα αυξηση της ηδη υπαρχουσας ανεργιας καθως πτυχιο διχως επαγγελματικα δικαιωματα=οχι πτυχιο!ΠΟΣΟΙ θα μπορεσουν να βρουν εργασια αν δεν μπορουν να ειναι ελευθεροι επαγγελματιες;ΠΟΣΟΥΣ να προσλαβουν οι ιδιωτες και ΑΝ...
Αγαπητο Υπουργειο Παιδειας,για αλλη μια φορα ΜΠΡΑΒΟ!
ΦΩΤΙΑ!!!


Αρα...οντως υπαρχουν αυτες οι αλλαγες και θα μπορουσα να αναφερω και αλλες αλλα θα συνεχησω παρακατω αλλιως θα γραφω μεχρι τα 40 μου (φτου...φτου)

Λοιπον...στην συνεχεια η κυρια του Υπουργειο Παδειας μου δινει ολο και περισσοτερο την εντυπωση οτι θελει να καταστρεψει την Ελληνικη Γλωσσα και την Ελληνικη Παιδεια!Γενικοτερα μου εχει δωσει την εντυπωση οτι δεν συμπαθει καθολου την Ελληνικη Γλωσσα!!!Γιατι;Μα γιατι αραγε;;;

Να απαντησουμε και σε αυτο!Βασικα ολοι νομιζω θυμαστε ( και αν δεν θυμαστε μαθετε το) οτι η εν λογο κυρια ειχε κανει σοβαρη προταση να γινει η Αγγλικη η βασικη γλωσσα της Ελλαδας!Αυτο νομιζω λεει πολλα!Θελετε και αλλο;;;

Για οποιον δε το  ξερει,ο καταλογος των μαθηματων στο CD που δοθηκε στα σχολεια αντι των βιβλιων ειναι γραμμενος με GREEKLISH!
Τι σημαινει αυτο;
Οτι για παραδειγμα,αντι για "Γεωγραφια","Φυσικη" κτλ. ελεγε "Gewgrafia","Fysiki" κτλ.!Δηλαδη πλασσαρουν στα παιδακια μια ψευτικη γλωσσα μεσα στο ιδιο τους το σχολειο!Mhpws theloyn apo to Ypoyrgeio sthn telikh na grafoume pantou me greeklish?Na grafoyn ta paidakia orthografia me greeklish? Think so???

Σας εφτασαν αυτα?Θελετε λιγο πικρα ακομα κερασμενη απο την κυρια του Υπουργειου Παιδειας?
Ειχε πεσει προσφατως το ματι μου σε μια επιστολη γραμμενη απο Ελληνα του εξωτερικου(Γερμανιας συγκεκριμενα) προς το Υπουργειο Παιδειας και συγκεκριμενα την κυρια του Υπουργειου!Για να μην μακρυγορουμε φενεται πως το προβλημα του ανθρωπου ηταν οτι η κυρια αποφασισε να ΚΛΕΙΣΕΙ ολα τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ στην ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!!!ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ!Ο ανθρωπος ειπε την συγκεκριμενη σοκαριστικη και απο οτι φενεται σωστη φραση :
"Θέλετε να εξοντώσετε όσους μιλούν ελληνικά;"

Και εγω παντως κατι τετοιο καταλαβαινω με ολα αυτα!Να μην μιλαει κανεις ελληνικα!
Για περισσοτερα πανω στο θεμα να η επιστολη
" http://www.tsantiri.gr/katagelies/ellines-vavarias-i-diamantopoulou-isopedose-ta-ellinika-scholia-sti-germania.html "

Νομιζω πως απεδειξα αυτο που ηθελα να πω οποτε συνεχιζω...

Δεν μπορω να ξερω πως βλεπει την δουλεια της αυτη η κυρια αλλα νιωθω οτι συμβαινει αυτο που λενε "αυτη εναντιον του κοσμου"!Πολλες φορες μου δινει την εντυπωση οτι θελει να "τιμωρησει" τον κοσμο (φοιτητες/μαθητες/εκπαιδευτικους) με τα διαταγματα που βγαζει αντι να τους βοηθησει οπως πρεπει αλλωστε!Αυτη νομιζα ειναι η δουλεια της κυβερνησης στο πολιτευμα της Δημοκρατιας!Να ειναι διπλα στον πολιτη!Οχι πανω!
Για παραδειγμα θα αναφερω το διαταγμα που λεει οτι "Οσα σχολεια εκαναν παραπανω απο 4 μερες καταληψη,δεν θα εχουν δικαιωμα να συμμετασχουν στην παρελαση"!
Τωρα αυτο ακουγεται εκδικητικο;Μα γιατι το λες αυτο;;;Μια τετοια κινηση κρυβει δειγματα μισους;;;Χμμμ....λες;
Μωρε τι μας λες;Στις 28 ολα τα σχολεια στο δρομο!!!Τι θα κανουν;Αντε βγαλτε τα ΜΑΤ στα παιδακια!

Το επομενο δε ξερω αν ισχυει και βασικα δεν νομιζω να ισχυει οποτε μην το "δεσετε σχοινι-κορδονι"!Απλα εχετε το στο μυαλο σας γιατι στην περιπτωση που ισχυει τοτε ειναι η  μεγαλυτερη αποδειξη ΑΝΙΔΕΟΤΗΤΑΣ,ΑΝΕΥΘΗΝΟΤΗΤΑΣ,ΑΝΩΡΙΜΟΤΗΤΑΣ,ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ κ' ΑΣΕΒΕΙΑΣ!(Βασικα αυτα τα 5 ειναι τα κυρια χαρακτηριστηκα της Ελληνικης Κυβερνησης οποτε τωρα που το ακουω δεν μου φενεται και τοσο παραλογο)!Λοιπον αυτο που ειχα ακουσει προσφατως ειναι οτι ειχε βγει διαταγμα απο το Υπουργειο Παιδειας το οποιο απαγορευει σε οσους φοιτητες χρωστανε 5 ή παραπανω μαθηματα να λαβουν μερος στην επομενη εξεσταστικη τους ως τιμωρια για οσους ελαβαν μερος στις καταληψεις!
ΠΑΡΤΑ ΑΝΙΔΕΗ!


Δηλαδη αν καποιος ηταν κατα της καταληψης και απλα χρωσταει μαθηματα;Το γεγονος οτι το 80% των φοιτητων χρωσταει πανω απο 5 μαθηματα σου λεει κατι;Εκτος αυτου,μια τετοια αποφαση ειναι παρανομη καθως ερχεται εναντια στο "αυτοδιοικητο" των Τ.Ε.Ι το οποιο λεει οτι καθε Τ.Ε.Ι κανει οτι θελει (μεχρι ενα λογικο σημειο παντα) μεσα στην δικη του "κοινωνια"!Οποτε ενα τετοιο διαταγμα εκτος του οτι δηλωνει ΑΝΙΔΕΟΤΗΤΑ,δηλωνει και ΑΣΕΒΕΙΑ ως προς τον νομο και Ιδρυματα!Οποτε αν ισχυει αυτο...ΞΗΛΩΣΤΕ ΤΗΝ!


Αφου λοιπον ειπα την γνωμη μου για το ποιες ειναι οι αιτιες που εχουν φερει την παιδεια σε αυτην την κατασταση περαν της οικονομικης κρισης (δηλαδη το Υπουργειο Παιδειας και οι κινησεις που αυτο κανει) θα ηθελα για το τελειωμα να αναφερθω στα προβληματα των Τ.Ε.Ι και επειδη θελω να μιλησω με παραδειγματα,θα μιλησω κυριως για το Τ.Ε.Ι Λαμιας για το οποιο γνωριζω καποια πραγματα!Στο Τ.Ε.Ι Λαμιας λοιπον...

...η κατασταση ειναι τραγικη!Μια αλλωτε καλη σχολη εχει καταντησει να αντιμετωπιζει θεματα βιωσιμοτητας και να κινδυνευει με "λουκετο" και συγχωνευση με αλλη σχολη!Μεταφορα δηλαδη σε κτηριακη εγκατασταση αλλης σχολης σε αλλη πολη!(Αυτο θα εχει ΤΕΡΑΣΤΙΟ αντικτυπο και στην οικονομια της Λαμιας για οσους Λαμιωτες τυχει να το διαβασουν )!

Με πιο απλα λογια αυτο σημαινει οτι θα στιβαχτουν 2 Τ.Ε.Ι σε μια κτηριακη εγκατασταση και μερικες χιλιαδες φοιτητων απο τα 2 Ιδρυματα στον ιδιο χωρο!Εδω δεν χωρανε σαν ενα Τ.Ε.Ι σε μια αντικειμενικα μεγαλη (για Τ.Ε.Ι) κτιριακη εγκατασταση!Τι θα γινει δηλαδη αν μαζευτουν 2 T.E.I σε ενα χωρο;Θα κρεμοντε οι φοιτητες απο τις λαμπες;

Ειναι τετοιοι:


Οχι τετοιοι:

Και μιας και αναφερθηκαμε στο θεμα του χωρου,θα αναφερω μια αλυσιδωτη αντιδραση προβληματων!Ξεκηνισε απο την ελλειψη καθηγητων καθως το 60% των καθηγητων του Τ.Ε.Ι (ωρομισθιοι) εφυγαν  και οι λιγοι καθηγητες που απεμειναν (+τους ελαχιστους που ηρθαν) δεν μπορουν να δουλευουν 24/7 οποτε πραγματοποιηθηκε περικοπη εργαστηριων και θεωριων!Αυτο ειχε πολλες επιπτωσεις!Η λιγοτερο σημαντικη ηταν να δημιουργηθει ενα πολυ ανελαστικο εβδομαδιαιο προγραμμα και φοιτητες και καθηγητες ειναι στην "τσιτα" ολη την εβδομαδα!

Ενα πιο σημαντικο προβλημα που προεκυψε απο την περικοπη των ωρων ειναι ο συνωστισμος και η αλλοιωση της ποιοτητας της εκπαιδευσης!Στις θεωριες προβλεποντε 3 ωρες
παραδοσης την βδομαδα για καποια μαθηματα 2 για καποια αλλα!Αποτελεσμα του συνωστισμου ειναι να μην χωραμε στις αιθουσες και οι καθηγητες μη εχωντας αλλη επιλογη να "σπανε" την 3ωρη θεωρια σε μια μονοωρη τριων τμηματων!Τι ποιοτητα εκπαιδευσης μπορει να εχει καποιος οταν απαιτουνται 3 ωρες παραδοσης εβδομαδιαιως και αυτος κανει 45 λεπτα;;;;

Στα εργαστηρια λογο συνωστισμου συμβαινει το ιδιο και χανεις και εκει μια διδακτικη ωρα και στις περιπτωσεις που ο καθηγητης αδυνατει να "σπασει"το τμημα σε δυο μονο ωρα,τοτε ο εργαστηριακος εξοπλισμος δεν φτανει για ολους και πολλα ατομα μενουν χωρις να κανουν πρακτικη ασκηση εν ωρα εργαστηριου!



Αυτη ειναι λοιπον η κατασταση στο Τ.Ε.Ι Λαμιας και πιθανως σε πολλα ακομα Τ.Ε.Ι της χωρας!Με το μελλον μιας γενιας να παιζεται στα δαχτυλα αχρηστων κυβερνησεων και μια γενια γεματη αγχος ,αγωνια και απογνωση!



Ελατε να πουμε λοιπον ολοι ενα ζητω για την ποιοτητα της εκπαιδευσης σε αυτην την Χωρα!



ΖΗΤΩ Η ΣΥΜΠΙΕΣΜΕΝΗ ΜΑΘΗΣΗ!
ΖΗΤΩ Η ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ!

Και μην ξεχασουμε να πουμε και ενα μπραβο οχι μονο στο Υπουργειο Παιδειας αλλα και σε ολες τις Ελληνικες Κυβερνησεις που ανα τα χρονια καταφεραν με τις πραξεις τους και με τις πολιτικες τους να φερουν αυτην την αλλωτε περηφανη χωρα στην πιο εξευτελιστικη θεση!...Και συνεχιζουν με σταθερο ρυθμο!

ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου